Zkušený makléř vám neříká, co chcete slyšet. Ale to, co opravdu potřebujete vědět.

Zkušený makléř vám neříká, co chcete slyšet. Ale to, co opravdu potřebujete vědět.

Prodáváte byt? Tohle by vám měl říct váš makléř.

Prodat nemovitost není jen o tom „dát ji na internet a čekat na nejlepší nabídku. Je to proces, který začíná mnohem dřív – přípravou, strategií a správným nastavením ceny. A právě tady vstupuje do hry zkušený makléř. Ne jako někdo, kdo vás chce tlačit do slevy. Ale jako někdo, kdo ví, jak reaguje trh a co dnes zájemci skutečně hledají.

Majitelé často vnímají svou nemovitost jako cenný skvost, což je pochopitelné.

Je v ní kus jejich života, emocí, vzpomínek. V jiných případech je prodávající investor, který do nemovitosti vložil své peníze a teď chce přirozeně svou původní investici co nejlépe zhodnotit. A tak se často brání jakýmkoli úpravám ceny, i když zájem trhu neodpovídá očekávání.

Jenže kupující se dívá jinak – hledá užitek, hodnotu za své peníze, porovnává nabídky. A vybírá.

Makléř je ten, kdo mezi těmito dvěma světy staví most.

Umí pomoci nastavit realistickou prodejní cenu, upozornit na nedostatky, které vy už nevidíte – právě proto, že je „znáte“ až moc dobře. A často doporučí i drobné úpravy, které mohou výrazně změnit první dojem: vyvětrat, uklidit, opravit, navonět. Jsou to detaily, ale rozhodují.

Navíc má k dispozici data, která nejsou jen pocitová – ale přesná a měřitelná. Statistiky inzerce, počet zobrazení a kliknutí, údaje z kampaní na sociálních sítích, konkrétní reakce z prohlídek. Tato čísla jsou dalšími notami, podle kterých se celý proces řídí. Když vám je makléř předkládá, podkládá tím svá doporučení fakty. Nejsou to dojmy ani odhady – ale konkrétní údaje, které jasně ukazují, jak si nemovitost na trhu skutečně stojí. A právě díky nim dává doporučení, která mají pevný základ. Důvěra v ně pak není otázkou víry, ale porozumění realitě.

Samozřejmě, i mezi makléři jsou rozdíly.

Dobré od těch špatných poznáte mimo jiné právě podle toho, jestli vám svá doporučení dokážou obhájit. Pokud vás někdo tlačí s cenou dolů bez jakýchkoli konkrétních dat nebo pádných důvodů, není to odborná rada – je to jen snaha rychle prodat. A to není cesta, která vede k dobrému výsledku pro vás jako klienta.

Když pak na prohlídkách přichází opakovaně stejné reakce od zájemců, má smysl jim naslouchat. To není kritika – to je zpětná vazba trhu. A čím dřív ji využijeme, tím větší je šance, že nemovitost prodáme za dobrou cenu a v rozumném čase. Odkládání úprav nebo snížení ceny často vede k tomu, že zájem opadne – a pak už nezbývá než jít s cenou dolů více, než bylo původně nutné.

Zkušený makléř není „ten, kdo chce levně prodat“. Naopak.

Je to člověk, který zná cestu, jak z vaší nemovitosti dostat maximum – právě tím, že ji dobře připraví a správně nastaví celou strategii. A také ten, kdo vám včas řekne, že je potřeba něco změnit. I když to není příjemné poslouchat.

Důvěra a otevřená komunikace jsou klíčem k úspěšnému prodeji.

A když si obě strany naslouchají, výsledky přicházejí.

Zkušenosti z terénu často ukazují, že právě spolupráce založená na důvěře dokáže proměnit průběh prodeje – i výsledek. Nejde o to, abyste bezvýhradně souhlasili se vším, co makléř navrhne. Jde o to slyšet se navzájem, přemýšlet o doporučeních a nebát se změnit směr, pokud se ukáže, že původní plán nefunguje.

Někdy může být náročné přijmout, že byt potřebuje úpravu, že cena není ideální, nebo že zájemci vnímají něco negativně. Ale právě tenhle moment může být rozhodující. Kdo se nebojí zareagovat včas, má větší šanci prodat rychleji, výhodněji a bez zbytečných frustrací.

Dobře připravená nemovitost s realistickou cenou a kvalitní prezentací (včetně profesionálních fotek, půdorysu, home stagingu nebo i drobných oprav) totiž neprodává jen zeď a střechu. Prodává pocit. Atmosféru. Možnosti. A právě ty rozhodují.


Proč tohle píšu?

Měla jsem potřebu promluvit ke všem prodávajícím klientům. Věřte, že když vám makléř něco doporučuje, nedělá to proto, aby vám škodil. Naopak. Dává vám zpětnou vazbu z trhu, z reakcí zájemců, z reálného světa. Makléř není protivník. Je to váš průvodce. A pokud vám po 15 prohlídkách řekne, že je potřeba něco změnit – věřte, že to nedělá ze zlomyslnosti, ale protože chce vaši nemovitost opravdu prodat. A za co nejvíc.

Někdy opravdu stačí málo – byt uklidit, navonět, vyměnit lino, opravit spotřebič. Ale bez ochoty něco změnit a přijmout realitu dnešního trhu se může i krásná nemovitost stát neprodejnou.

A vám, kteří právě zvažujete prodej, bych chtěla říct, že dobrý makléř je ten, kdo vám říká pravdu. Ne ten, kdo jen přikyvuje.


Chystáte se prodat?
Ozvěte se mi. Ráda se podívám na vaši situaci a navrhnu postup, který dává smysl právě vám.
📩 Kontaktujte mě – první krok může být ten nejdůležitější.

Věřím, že dobrý prodej není jen o číslech, ale i o pocitu, že to celé dává smysl. Umím naslouchat, ptát se i poradit ve správný moment. A když je potřeba, ukážu vám realitu trhu tak, abyste ji mohli využít ve svůj prospěch.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.